Στο επίκεντρο της συνάντησης η ενεργοποίηση του Μνημονίου Συνεργασίας, με τις δύο πλευρές να επιβεβαιώνουν τη διάθεση του για στενή συνεργασία με στόχο την πρόληψη, την ετοιμότητα και τη διαχείριση κρίσεων
Η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Πολιτείας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής κρίσης βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης εργασίας που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στο Ελληνικό Δίκτυο Ανθεκτικών Πόλεων (Ελ.Δ.Α.Π.) και το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Αντιπροσωπεία του Ελ.Δ.Α.Π., με επικεφαλής τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου Γιάννης Κωνσταντάτος, συναντήθηκε με τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελος Τουρνάς, με βασικό θέμα την ενεργοποίηση και εφαρμογή του υφιστάμενου Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν οι δυνατότητες ανάπτυξης κοινών δράσεων, προγραμμάτων και πρωτοβουλιών που προβλέπονται από το Μνημόνιο Συνεργασίας. Βασικός στόχος είναι η ενδυνάμωση της ανθεκτικότητας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, καθώς και η αποτελεσματικότερη πρόληψη και διαχείριση φυσικών καταστροφών και άλλων έκτακτων καταστάσεων.
Οι δύο πλευρές επαναβεβαίωσαν τη βούλησή τους για στενή, συστηματική και διαρκή συνεργασία, αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει η Τοπική Αυτοδιοίκηση στους τομείς της πολιτικής προστασίας, της διαχείρισης κινδύνων και της προσαρμογής των πόλεων στις σύγχρονες περιβαλλοντικές και κλιματικές προκλήσεις.
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης, εκ μέρους του Ελ.Δ.Α.Π., ο ειδικός σύμβουλος του προέδρου Δ.Σ. Βασίλης Κρητικός, η διευθύντρια Διοίκησης και Ανάπτυξης Χρύσα Κοντάκη και ο επιστημονικός συνεργάτης του Δικτύου Αντώνης Αντωνόπουλος.
Το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν 150 δήμαρχοι
Υπενθυμίζεται ότι στις 30 Μαρτίου υπογράφηκε το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων, σε μια πρωτοβουλία στην οποία συμμετείχαν 150 δήμαρχοι από όλη τη χώρα.
Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Άρης Γαρουφαλής του Ωδείο Αθηνών, με στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού πλαισίου συνεργασίας ανάμεσα στο κράτος και τους Δήμους σε ζητήματα ανθεκτικότητας και πολιτικής προστασίας.
Σύμφωνα με όσα είχαν επισημάνει οι δύο φορείς, πρόκειται για μια πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να θεμελιώσει έναν οργανωμένο και θεσμικό μηχανισμό συνεργασίας, με σαφές πλαίσιο δράσης, για την καλύτερη θωράκιση των τοπικών κοινωνιών απέναντι στις προκλήσεις της εποχής.


