Στο επίκεντρο η πορεία των καθαρισμών εν μέσω αντιπυρικής περιόδου και ενόψει των εκλογών για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου
Τη δική του απάντηση στις αιτιάσεις του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης σχετικά με την πορεία των καθαρισμών στον Υμηττό δίνει ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ), υποστηρίζοντας ότι οι εργασίες εξελίσσονται κανονικά και με βάση συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Η συζήτηση αναπτύσσεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την αντιπυρική προστασία του βουνού, με τις δύο πλευρές να παρουσιάζουν τις θέσεις τους για την κατάσταση που επικρατεί στον ορεινό όγκο.
Ένα από τα ζητήματα υψίστης σημασίας αυτό το διάστημα αποτελεί ο καθαρισμός των δασικών εκτάσεων και των βουνών στην Αττική και ανάμεσά τους οι καθαρισμοί στον Υμηττό. Με ανακοίνωσή του ο ΣΠΑΥ ξεκαθαρίζει πως οι εργασίες καθαρισμού εκτελούνται κανονικά και με προτεραιοποίηση, ενώ απαντά και στον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, ο οποίος με δική του ανακοίνωση έθεσε το ερώτημα: «Γιατί παραμένει ακαθάριστος ο Υμηττός;».
Η θέση του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης
Όπως αναφέρει ο Δήμος και μέλος του ΣΠΑΥ, κλιμάκιο της Πολιτικής Προστασίας και των Εθελοντών του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης πραγματοποίησε ενημερωτικές επισκέψεις στις γειτονιές που βρίσκονται περιμετρικά του Υμηττού, καθώς «πολλοί κάτοικοι επικοινωνούν καθημερινά με τον δήμο εκφράζοντας, δικαιολογημένα, την αγωνία και την αγανάκτησή τους για το γεγονός ότι, ενώ βρισκόμαστε ήδη στην αντιπυρική περίοδο, σημαντικές εκτάσεις του βουνού παραμένουν ακαθάριστες».
Ο Δήμος τονίζει, μεταξύ άλλων, πως «κατά την περίοδο που ο Γιάννης Κωνσταντάτος διετέλεσε πρόεδρος του ΣΠΑΥ από το 2019 έως το 2024, οι καθαρισμοί ξεκινούσαν έγκαιρα από τις αρχές Μαΐου και ολοκληρώνονταν σε όλο τον Υμηττό πριν η αντιπυρική περίοδος εισέλθει στο πιο κρίσιμο στάδιό της. Δυστυχώς, μετά την αλλαγή διοίκησης στον ΣΠΑΥ παρατηρούνται σοβαρές καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα το βουνό να παρουσιάζει σήμερα εικόνα που δεν ανταποκρίνεται ούτε στις ανάγκες πυροπροστασίας, ούτε στο επίπεδο ετοιμότητας που είχαν συνηθίσει οι κάτοικοι της περιοχής».
Τέλος, επισημαίνεται ότι ο Δήμος δεν διαθέτει τη σχετική αρμοδιότητα για να προχωρήσει ο ίδιος στις συγκεκριμένες εργασίες, προσθέτοντας ωστόσο ότι «αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μένει αδρανής». Όπως αναφέρει, η δημοτική Αρχή παρακολουθεί στενά το θέμα και πιέζει ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατόν οι καθαρισμοί, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο επιχειρησιακής ετοιμότητας, με το Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων, την Πολιτική Προστασία, τους εθελοντές, τα συστήματα επιτήρησης και τις κάμερες τεχνητής νοημοσύνης να λειτουργούν καθημερινά.
Η απάντηση του ΣΠΑΥ
Από την πλευρά του, ο ΣΠΑΥ αναφέρει στην ανακοίνωσή του πως «οφείλει να αποκαταστήσει την αλήθεια με σαφήνεια, υπευθυνότητα και απόλυτο σεβασμό απέναντι στους πολίτες».
Όπως σημειώνει, «οι εργασίες καθαρισμού του Υμηττού εκτελούνται κανονικά, σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΣΠΑΥ και την ιεράρχηση που επιβάλλουν οι πραγματικές ανάγκες πυροπροστασίας του βουνού. Ουδεμία εγκατάλειψη ή αδράνεια υφίσταται».
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, εκτενείς παρεμβάσεις καθαρισμών έχουν ήδη ολοκληρωθεί με στοχευμένη προτεραιοποίηση στα πλέον χλωρά, πυκνά και επιβαρυμένα σημεία του βόρειου και ανατολικού Υμηττού, όπου βρίσκονται και κρίσιμες υποδομές. Ειδικότερα, καθαρισμοί έχουν πραγματοποιηθεί σε Αγία Παρασκευή, Παπάγου – Χολαργό, Ζωγράφου, Κορωπί, Καισαριανή, Δάφνη – Υμηττό, ενώ, όπως αναφέρεται, ολοκληρώνονται άμεσα σε Βύρωνα, Αργυρούπολη, Ηλιούπολη, Μαρκόπουλο – Μεσογαία, Βάρη – Βούλα – Βουλιαγμένη και Παιανία.
Παράλληλα, ο ΣΠΑΥ επισημαίνει ότι, ως διαδημοτικός φορέας 12 δήμων-μελών, συνεπικουρεί την Πολιτεία και δεν αποτελεί τον καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα για τον καθαρισμό του συνόλου του Υμηττού.
«Ο ΣΠΑΥ δεν λειτουργεί με όρους επικοινωνιακής σκοπιμότητας ούτε με γεωγραφικές επιλεκτικότητες, αλλά με κριτήριο την ουσία της αντιπυρικής προστασίας, τη σοβαρότητα του κινδύνου και την ανάγκη θωράκισης του συνόλου του ορεινού όγκου», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο Σύνδεσμος υπογραμμίζει ότι ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης δεν παραλείπεται ούτε τίθεται εκτός σχεδιασμού, χαρακτηρίζοντας αβάσιμη την προσπάθεια, όπως αναφέρει, να παρουσιαστεί ως αδρανής ή αδιάφορος απέναντι σε συγκεκριμένη περιοχή.
Αναφορές στις εκλογές του ΣΠΑΥ
Στη συνέχεια της ανακοίνωσης, ο ΣΠΑΥ εκφράζει προβληματισμό για το γεγονός ότι ο πρώην πρόεδρός του, Γιάννης Κωνσταντάτος, «επιλέγει, για λόγους που μόνο ο ίδιος γνωρίζει, να ανασύρει και να διογκώνει ένα επιχειρησιακό ζήτημα, επιχειρώντας να το μετατρέψει σε πεδίο δημόσιας αντιπαράθεσης, λίγες μόλις ημέρες πριν από τις εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΠΑΥ, στις 25 Ιουνίου 2026».
Παράλληλα, ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να εμπλακεί σε προεκλογικές σκοπιμότητες ή να μετατρέψει την αντιπυρική προστασία του Υμηττού σε αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης.
«Η ευθύνη του Συνδέσμου είναι μία: να προστατεύει τον Υμηττό με σχέδιο, σοβαρότητα, τεκμηρίωση και συνέπεια. Και αυτό ακριβώς πράττει», σημειώνεται.
Η ανακοίνωση καταλήγει τονίζοντας ότι ο πρόεδρος του ΣΠΑΥ και δήμαρχος Παιανίας Ισίδωρος Μάδης παραμένει προσηλωμένος στην ολοκλήρωση όλων των αναγκαίων παρεμβάσεων «με τον ορθό τρόπο, στον σωστό χρόνο και με μοναδικό γνώμονα την προστασία του βουνού και των όμορων δήμων».
«Με σχέδιο, με ιεράρχηση, με ευθύνη και με πλήρη επίγνωση της αποστολής του ΣΠΑΥ. Όλα τα υπόλοιπα υπηρετούν άλλες επιδιώξεις, όχι την αλήθεια και πάντως όχι την προστασία του Υμηττού», καταλήγει η ανακοίνωση.
Διαβάστε ειδήσεις για τα Νότια Προάστια Αττικής στο Notiesdiadromes.gr
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook


