Με ιδιαίτερη λαμπρότητα, συγκίνηση και πλήθος κόσμου πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Πλατεία Σουρμένων στο Ελληνικό, Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Μνήμης & Τιμής, σε συνδιοργάνωση του Συλλόγου Κρητών Ελληνικού «Ο ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ», της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Κρητικών Σωματείων και του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης.
Είχαν διπλό εορταστικό χαρακτήρα, καθώς τιμήθηκαν οι ήρωες της Μάχης της Κρήτης με την 85η Επέτειο και παράλληλα έγινε η έναρξη εκδηλώσεων για τα 50 χρόνια από την ίδρυση του ιστορικού Συλλόγου.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με επιμνημόσυνη δέηση για τους πεσόντες από τον Αρχιμανδρίτη πατέρα Ιάκωβο Πιτσίλκα, προϊστάμενο Ιερού Ναού Μεταμόρφωσης του Σωτήρα.
Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δημήτρης Σταματάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην προσφορά του Συλλόγου στα 50 χρόνια λειτουργίας του, ο Δήμαρχος της πόλης μας κ. Γιάννης Κωνσταντάτος, ο οποίος με την ομιλία του εξήρε τη σημασία της διατήρησης της ιστορικής μνήμης και της παράδοσης καταχειροκροτούμενος από τον κόσμο και ο Πρόεδρος της ΠΟΚΠΣ κ. Μανώλης Πατεράκης.
Το πολιτιστικό πρόγραμμα της βραδιάς καθήλωσε τους παρευρισκόμενους με παραδοσιακούς χορούς από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Το κοινό απόλαυσε:
Κρητικούς χορούς από το συγκρότημα του Συλλόγου Κρητών Ελληνικού (χοροδιδάσκαλος: Παναγιώτης Αναγνωστάκης) και του Συλλόγου Κρητών Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης-Βάρκιζας (χοροδιδάσκαλος: Κωνσταντίνα Εφεντάκη).
Ποντιακούς χορούς από την Ένωση Ποντίων Σουρμένων (χοροδιδάσκαλος: Γιώργος Σαραφίδης).
Ηπειρωτικούς χορούς από το Ελληνικό Κέντρο Λαογραφικών Μελετών – ΕΛΚΕΛΑΜ (ιδρυτής-χοροδιδάσκαλος: Βασίλης Δημητρόπουλος).
Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης περιλάμβανε μια μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα, με εμβληματικά έργα του Μίκη Θεοδωράκη.

Οι καταξιωμένοι ερμηνευτές Νίκος Ανδρουλάκης, Ειρήνη Τουμπάκη και Αντώνης Ανδρουλάκης, συνοδευόμενοι από εξαμελή ορχήστρα εκλεκτών μουσικών: Θωμάς Κοντογεώργης-πιάνο, Άρης Κούκος-μπουζούκι, Βαγγέλης Κονταράτος-κιθάρα, Ντίνος Χατζηιορδάνου-ακορντεόν, Θανάσης Σοφράς-μπάσο, Νίκος Σκομόπουλος-τύμπανα, χάρισαν στο κοινό μοναδικές στιγμές συγκίνησης.
Η βραδιά ολοκληρώθηκε σε γνήσιο κρητικό κλίμα με παραδοσιακή μουσική και τραγούδια από τον Αντώνη Κεχαγιαδάκη λύρα-τραγούδι, τους Αδαμάντιο Λαδουκάκη, Μανώλη Φετοκάκη και Κώστα Αρσενίου στα λαούτα και τραγούδι και τον Γιώργο Βλάχο στην κιθάρα.
Την παρουσίαση της εκδήλωσης έκανε η Γεωργία Χονδρού, τον γενικό συντονισμό είχε ο Σήφης Μανουσογιαννάκης, ενώ την οπτικοακουστική επιμέλεια ανέλαβε ο Σαράντος Χαλούλος.
Παρών και ο δήμαρχος – Στο πλευρό του πλήθος αντιδημάρχων
Τίμησαν με την παρουσία τους: ο δήμαρχος Γιάννης Κωνσταντάτος, ο Αρχιμανδρίτης πατέρας Ιάκωβος Πιτσίλκας, προϊστάμενος Ιερού Ναού Μεταμόρφωσης του Σωτήρα, οι αντιδήμαρχοι, Κώστας Στέφας Οικονομικών -Διοίκησης-ΚΕΠ, Βασίλης Κρητικός Ανθεκτικότητας-Πολιτικής Προστασίας και Πολιτικής Άμυνας, Γεώργιος Σαραφίδης Πολεοδομίας, Δημήτρης Παπαγεωργίου Εντεταλμένος Σύμβουλος Κοιμητηρίων, Αφεντάκη Αλεξάνδρα Εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτισμού, Γεώργιος Ζέλιος Εντεταλμένος Σύμβουλος Δημοτικής Βιβλιοθήκης, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Δημήτρης Βικελής, Άρης Σούγελας και ο Γεώργιος Κοκκίνης Επικεφαλής της Αντιπολίτευσης. Από την LAMDA Development S.A. παρέστη η κα Τατιάνα Ζησιμάτου.

Επίσης μας τίμησαν με την παρουσία τους, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Κρητικών Πολιτιστικών Σωματείων κ. Μανώλης Πατεράκης και τα μέλη του Δ.Σ. κοι Κώστας Κοτζαμπασάκης, Ανδρέας Χατζημαρινάκης και Κώστας Κακουλάκης, η Πρόεδρος της Παγκρητίου Ενώσεως κα Βασιλάκη Ρένα με τη Γενική Γραμματέα Καλαιτζάκη Μαρίνα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Κρητών Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης-Βάρκιζας κος Αγγελάκης Νικόλαος, ο Πρόεδρος Συλλόγου Κρητών Αμαρουσίου κος Σηφάκης Κώστας, ο υποψήφιος πρόεδρος της Παγκρητίου κος Φωτάκης Μανώλης, η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού σχολείου Ελληνικού κα Καλλιόπη Γκέκα, ο επίτιμος Πρόεδρος του Συλλόγου κος Τσαγγαράκης Βαγγέλης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Νοτίων Προαστίων Ευκλής κος Ακερμάνογλου Θεόδωρος, ο τ. Πρόεδρος Συλλόγου Κρητών Ηλιούπολης Μανώλης Γρυνιανάκης, η π. Πρόεδρος και Γ.Γ. Συλλόγου Κρητών Αλίμου κα Μανωλαράκη Κλέα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Μουσουλμάνων Ελλάδος κος Ναΐμ Ελγαντούρ.
Από τα Παγκρήτια Νέα η Φωφώ Ζουλάκη, ο Πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Κρητικού Τύπου Μετεωρολόγος κος Καραταράκης Νικόλαος, αντιπροσωπίες και μέλη Πολιτιστικών Φορέων και Συλλόγων.
Ο Σύλλογος Κρητών Ελληνικού «Ο ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ», εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες, στο Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης και τον Δήμαρχο μας Γιάννη Κωνσταντάτο, στη LAMDA Development S.A. για την πολύτιμη υποστήριξή της στην πραγματοποίηση αυτής της σημαντικής εκδήλωσης, σε όλους τους πολίτες, τους χορηγούς και τους συντελεστές που τίμησαν με την παρουσία τους αυτή την ιστορική επέτειο Μνήμης και Τιμής.
Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν με την χορηγία της LAMDA Development S.A.
Ειδήσεις από τον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης στο Notiesdiadromes.gr
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook


