Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών, ο δήμαρχος Καισαριανής Ηλίας Σταμέλος τοποθετήθηκε για το ζήτημα, συνδέοντας την αύξηση της χρήσης και διακίνησης ναρκωτικών με τις σύγχρονες οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες που επιβαρύνουν τις λαϊκές οικογένειες.
Στη δήλωσή του, ο Ηλ. Σταμέλος αναφέρει ότι χιλιάδες νέοι βλέπουν τις ανάγκες και τα όνειρά τους να περιορίζονται, με την εξάρτηση να εμφανίζεται ως «διέξοδος», ενώ θέτει το ερώτημα ποιον εξυπηρετεί αυτή η κατάσταση. Όπως επισημαίνει, στο πλαίσιο του αστικού πολιτικού συστήματος, η διάδοση των ναρκωτικών συνδέεται τόσο με την κερδοφορία όσο και με την κοινωνική αποστράτευση των νέων.
Παράλληλα, ασκεί κριτική στις κυβερνητικές επιλογές για την πρόληψη και την απεξάρτηση, κάνοντας λόγο για υποβάθμιση των δημόσιων δομών, αποδυνάμωση των «στεγνών» θεραπευτικών προγραμμάτων, περιορισμό της χρηματοδότησης και ενίσχυση πολιτικών «μείωσης της βλάβης» και ιδιωτικοποίησης του τομέα, μέσω και του νέου θεσμικού πλαισίου και του ΕΟΠΑΕ.
Η δήλωση του δημάρχου
«Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών συμπίπτει με οικονομικές, πολιτικές, κοινωνικές εξελίξεις που δυσχεραίνουν τη ζωή των λαϊκών οικογενειών και ευνοούν την αύξηση της χρήσης και τη διακίνηση ναρκωτικών.
Χιλιάδες νέοι βλέπουν τις ανάγκες τους να συμπιέζονται δραματικά, μέσα από τα ναρκωτικά οδηγούνται στον συμβιβασμό, βλέπουν ως κανονικότητα το να μη χωράνε τα όνειρά τους σε αυτόν τον κόσμο. Ποιον βολεύει αυτή η κατάσταση αλήθεια;
Για το αστικό πολιτικό σύστημα η διάδοση των ναρκωτικών υπηρετεί έναν διττό στόχο: αφενός την κερδοφορία και αφετέρου την κοινωνική καταστολή και την αποστράτευση χιλιάδων νέων ανθρώπων.
Η κυβέρνηση επιλέγει να διαλύσει ό,τι υπήρχε στη χώρα μας από προγράμματα πρόληψης, «στεγνής» θεραπείας, κοινωνικής επανένταξης. Πρόκειται για στρατηγική επιλογή, πλήρως εναρμονισμένη με την ΕΕ την οποία έχουν υλοποιήσει πιστά όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις.
Χρόνια τώρα, άφησαν τα θεραπευτικά προγράμματα χωρίς επαρκή χρηματοδότηση και επιστημονικό προσωπικό, κατήργησαν το αυτοδιοίκητο του ΚΕΘΕΑ, ενίσχυσαν τη «μείωση της βλάβης», έστησαν Χώρους Εποπτευόμενης Χρήσης και εσχάτως άνοιξαν και επίσημα τον δρόμο για την ιδιωτική απεξάρτηση. Αυτό το δρόμο εξυπηρετεί ο νόμος και η ίδρυση του ΕΟΠΑΕ που καταργεί τα στεγνά προγράμματα και ανοίγει την προοπτική διάλυσης των κέντρων πρόληψης μέχρι το 2027.
Αναζητώντας νέα πεδία κερδοφορίας, νομιμοποιούν στις νεανικές συνειδήσεις την κάνναβη και επιδοτούν την καλλιέργεια και επεξεργασία της στο όνομα της δικής τους «πράσινης ανάπτυξης».
Η πραγματική διέξοδος δεν βρίσκεται στη φυγή, αλλά στην ανατροπή!
Διεκδικούμε μαζί με το λαό ολοκληρωμένη πρόληψη, θεραπεία, κοινωνική επανένταξη και έρευνα, μια κεντρικά σχεδιασμένη, δημόσια και δωρεάν για όλους αντιναρκωτική πολιτική, στραμμένη στις αιτίες του φαινομένου.
Παλεύουμε για την κατάργηση του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (ΕΟΠΑΕ), για την ενίσχυση των Κέντρων Πρόληψης και των «στεγνών» θεραπευτικών προγραμμάτων. Καμία εμπλοκή ιδιωτών και ΜΚΟ σε πρόληψη και απεξάρτηση.
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και δημιουργία Κέντρου Πρόληψης στην περιοχή μας. Διαρκή και ολοκληρωμένα επιστημονικά προγράμματα πρόληψης σε όλο το σχολικό πληθυσμό (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς) από τα Κέντρα Πρόληψης.
Για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά».
Διαβάστε ειδήσεις για τα Νότια Προάστια Αττικής στο Notiesdiadromes.gr
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook


