Δευτέρα, 22 Ιουνίου, 2026

Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο με λίγα απλά βήματα

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο μπορεί να είναι από τις πιο μαγευτικές και στρεσογόνες στιγμές που βιώνει κάθε παιδί, με τον δικό του τρόπο. Τον δρόμο αυτό επεδίωξε να εξομαλύνει ο Δήμος Βύρωνα με την υλοποίηση μίας πρωτοβουλίας στήριξη των μαθητών της ΣΤ’ Δημοτικού και των οικογενειών τους.

Η δράση «Μικροί-μεγάλοι πρωτάκια ξανά!», που υλοποιείται από τη Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής & Υγείας, αποτελεί ένα πρόγραμμα πρόληψης και ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης, με στόχο την υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών της ΣΤ΄ τάξης κατά τη μετάβασή τους από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

Οι παρεμβάσεις σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από τα στελέχη της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής & Υγείας, με τη συνεργασία των διευθυντών και διευθυντριών των σχολικών μονάδων, οι οποίοι συνέβαλαν ουσιαστικά στην οργάνωση και επιτυχή διεξαγωγή του προγράμματος.

Κλειδί η συζήτηση και η έκφραση

Η ολοκλήρωση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29 Μαΐου στο 7ο και στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βύρωνα, όπου οι τελευταίες ομάδες μαθητών συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια και ομαδικές δράσεις, κλείνοντας έναν κύκλο παρεμβάσεων που υλοποιήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου.

Συνολικά, το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε δέκα (10) Δημοτικά Σχολεία του Βύρωνα και σε δεκαπέντε (15) τμήματα μαθητών της ΣΤ΄ τάξης. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις, παιχνίδια συνεργασίας, συζητήσεις και δραστηριότητες έκφρασης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σχετικά με τη μετάβαση στο Γυμνάσιο, να αναγνωρίσουν τις προσωπικές τους δυνάμεις και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση και τις κοινωνικές τους δεξιότητες.

Η ανταπόκριση των μαθητών υπήρξε ιδιαίτερα θετική, καθώς συμμετείχαν ενεργά στις δράσεις, μοιράστηκαν προβληματισμούς και προσδοκίες για τη νέα σχολική βαθμίδα και ανέπτυξαν δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να προσαρμοστούν με μεγαλύτερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στο νέο σχολικό περιβάλλον.

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα με τη λειτουργία ομάδων γονέων και την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής & Υγείας κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2026, με στόχο την ενδυνάμωση του υποστηρικτικού ρόλου της οικογένειας κατά τη μετάβαση των παιδιών στο Γυμνάσιο.

Ο δήμαρχος Βύρωνα Αλέξης Σωτηρόπουλος, δήλωσε:

«Η επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος “Μικροί-μεγάλοι πρωτάκια ξανά!” επιβεβαιώνει τη σημασία της έγκαιρης πρόληψης και της ουσιαστικής στήριξης των παιδιών και των οικογενειών τους. Η μετάβαση στο Γυμνάσιο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στη ζωή κάθε παιδιού και ο Δήμος Βύρωνα παραμένει σταθερά δίπλα στους μαθητές και στους γονείς τους, δημιουργώντας δομές και δράσεις που ενισχύουν την ψυχική ανθεκτικότητα, την αυτοπεποίθηση και την ομαλή προσαρμογή τους στις νέες προκλήσεις. Ευχαριστώ θερμά  τη σχολική κοινότητα για τη συνεργασία και τη συμβολή τους στην επιτυχία του προγράμματος».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
NOTIES DIADROMES_01_170626

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ