Δευτέρα, 22 Ιουνίου, 2026

«Η κρατική χρηματοδότηση δεν φτάνει ούτε για τα βασικά» – Τι ανέφερε η αντιδήμαρχος Καισαριανής για την πυροπροστασία

Παρέμβαση της Μαρίας Αραχωβίτη για την πυροπροστασία και τις ελλείψεις
Στις διεκδικήσεις για την προστασία του Υμηττού, στις ελλείψεις προσωπικού και χρηματοδότησης, αλλά και στις παρεμβάσεις του Δήμου Καισαριανής για την αντιπυρική θωράκιση της περιοχής αναφέρθηκε η αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Μαρία Αραχωβίτη, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αττικής.

Την εκδήλωση άνοιξε η Εύη Γεωργιάδου, μέλος της Επιτροπής Περιοχής της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ και περιφερειακή σύμβουλος Αττικής, ενώ παρεμβάσεις πραγματοποίησαν η αντιδήμαρχος Καισαριανής Μαρία Αραχωβίτη και ο δημοτικός σύμβουλος Λαυρεωτικής Γιάννης Ανανιάδης. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Περιφέρεια Αττικής.

Στην παρέμβασή της, η Μαρία Αραχωβίτη αναφέρθηκε στα ζητήματα που αφορούν την πυροπροστασία του Υμηττού και της Καισαριανής, επισημαίνοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, αλλά και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ο δήμος.

Οι διεκδικήσεις στον Υμηττό και το δασαρχείο

Η αντιδήμαρχος υποστήριξε ότι ο δασικός χαρακτήρας του Υμηττού απειλείται από ιδιοκτησιακές διεκδικήσεις, μεταξύ άλλων και από τη Φιλοδασική Ένωση Αθηνών, ενώ άσκησε κριτική στις κυβερνητικές πολιτικές που, όπως ανέφερε, διευρύνουν τις δυνατότητες αλλαγής χρήσεων γης και εμπορευματικής αξιοποίησης του βουνού.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην κατάσταση του Δασαρχείου Πεντέλης, στο οποίο εξακολουθεί να υπάγεται ο Υμηττός. Όπως σημείωσε, παρά τις διεκδικήσεις για ίδρυση Δασαρχείου Υμηττού, κάτι τέτοιο δεν έχει προχωρήσει. Παράλληλα, επικαλέστηκε ενημέρωση που έλαβε ο δήμος στο πρόσφατο Περιφερειακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας, σύμφωνα με την οποία το ταμείο του Δασαρχείου έχει εξαντληθεί μετά την υλοποίηση του προγράμματος AntiNero.

Όπως ανέφερε, το Δασαρχείο Πεντέλης διαθέτει σήμερα μόλις έναν δασοφύλακα για ολόκληρο τον Υμηττό και κανέναν δασεργάτη, με αποτέλεσμα να καλούνται οι δήμοι να συνδράμουν με ίδιους πόρους ακόμη και σε εργασίες που δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές τους.

Παρεμβάσεις για την απομάκρυνση ξερών δέντρων

Η Μ. Αραχωβίτη στάθηκε στις συνεχείς παρεμβάσεις του Δήμου Καισαριανής προς το Δασαρχείο, τη Διεύθυνση Δασών και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι οποίες, όπως είπε, συνέβαλαν στην απομάκρυνση περίπου 380 ξερών δέντρων από τον Υμηττό.

Όπως υπογράμμισε, η συσσωρευμένη καύσιμη ύλη στο βουνό αποτελούσε σημαντικό κίνδυνο για την περιοχή, ενώ ο δήμος συνεχίζει να διεκδικεί την υλοποίηση ενός ευρύτερου έργου αποκατάστασης της δασικής βλάστησης, με τη συμβολή του Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων και άλλων αρμόδιων φορέων.

«Το τελευταίο αίτημα μάλλον δεν αποτελεί προτεραιότητα για το κράτος, όπως καταλάβαμε από την κατάσταση στην οποία έχει αφήσει το δασαρχείο σήμερα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Υποστελέχωση και ελλείψεις στην Πολιτική Προστασία

Η αντιδήμαρχος αναφέρθηκε επίσης στις ελλείψεις προσωπικού που αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες του δήμου. Σύμφωνα με όσα είπε, το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας διαθέτει μία υπάλληλο χωρίς παράλληλα καθήκοντα, μία προϊσταμένη με παράλληλες αρμοδιότητες και μόλις 20 μόνιμους εργαζόμενους, οι οποίοι καλούνται να καλύψουν τις εννέα βάρδιες του επιχειρησιακού σχεδιασμού κάθε εβδομάδα.

Παράλληλα, υποστήριξε ότι ο δήμος χρειάστηκε να δώσει μάχη ακόμη και για την προμήθεια νέας υδροφόρας, καθώς η προηγούμενη ήταν μοντέλο του 1996 και παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα λειτουργίας. Όπως είπε, χρειάστηκαν παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις προκειμένου να εξασφαλιστεί η σχετική χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Αναφορά έκανε και στην περιοχή όπου κατοικούν 33 οικογένειες, η οποία, όπως υποστήριξε, δεν διαθέτει ακόμη πόσιμο νερό ούτε πυροσβεστικούς κρουνούς, παρά το γεγονός ότι περιβάλλεται από δασική έκταση. Σύμφωνα με την ίδια, μετά από διεκδικήσεις του δήμου και των κατοίκων εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής για την κατασκευή δικτύου ύδρευσης και την εγκατάσταση κρουνών.

Η χρηματοδότηση για την πυροπροστασία

Η κ. Αραχωβίτη σημείωσε ότι ο Δήμος Καισαριανής διαθέτει για την πυροπροστασία ποσό ύψους 139.600 ευρώ, το οποίο, όπως είπε, υπερβαίνει σημαντικά την κρατική χρηματοδότηση των 89.000 ευρώ που έλαβε φέτος ο δήμος.

«Παρόλα αυτά δεν φτάνει ούτε για τα βασικά», τόνισε, προσθέτοντας ότι έχουν διατεθεί επιπλέον πόροι για την πυρασφάλεια των παιδικών σταθμών, μεταξύ των οποίων και ένας που βρίσκεται σε δασική περιοχή.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στην Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας Καισαριανής, η οποία συμπληρώνει φέτος 41 χρόνια δράσης. Όπως ανέφερε, η ομάδα αποτελεί πολύτιμο συνεργάτη του δήμου, ωστόσο δεν έχει λάβει ουσιαστική οικονομική ενίσχυση από το κράτος ή την Περιφέρεια, παρά τη συμβολή της στην προστασία του Υμηττού.

«Θα είμαστε αντιπολίτευση στην κυρίαρχη πολιτική»

Κλείνοντας την τοποθέτησή της, η αντιδήμαρχος υπογράμμισε ότι η δημοτική αρχή θα συνεχίσει να διεκδικεί πόρους και μέτρα προστασίας για την πόλη.

«Διακηρύξαμε ανοιχτά στον λαό ότι και από αυτήν τη θέση θα είμαστε αντιπολίτευση. Αντιπολίτευση στην κυρίαρχη πολιτική, την πολιτική ενός επιλεκτικά ανίκανου κράτους που πνίγει τον λαό το χειμώνα και τον καίει το καλοκαίρι, γιατί η μόνη δέσμευση που έχουμε είναι να υπηρετούμε τα συμφέροντα του λαού της πόλης μας, στον οποίο και απολογούμαστε», δήλωσε.

Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Καισαριανής Ηλίας Σταμέλος, ο δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος, ο δήμαρχος Βαγγέλης Σίμος, καθώς και περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης». Παρόντες ήταν επίσης στελέχη του Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ειδήσεις από τον Δήμο Καισαριανής στο amarysianotia.gr

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
NOTIES DIADROMES_01_170626

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ